iconfavbet 🎁 4500 грн ⭐ 10/10
Реєстрація

Один Київ на двох

Через війни на Донбасі, Київ став містом, в якому тепер грають два українські гранди. Столичне «Динамо» і донецький «Шахтар» стартують в новому сезоні, і здається, цей сезон буде самим непередбачуваним за останні роки. Від себе додам, що інтрига цього року абсолютно унікальна: киян тренує колишній тренер «гірників» – Мірча Луческу, який вже довів минулим сезоном свою спроможність, а донецька команда, після «ляпаса від колишнього», розпочинає нову сторінку в своїй історії – біля керма молодий і перспективний італійський тренер Роберто де Дзербі.

Спочатку війни «гірники» намагалися заграти у Львові і Харкові, але зараз донецька команда остаточно перебралася грати в столицю. І тепер «Шахтар» кидає виклик «Динамо» не тільки на футбольному полі, а й на вулицях рідного міста.

15 липня 2021 року. «Шахтар» готується презентувати ввечері нову форму, Київ багата прикрашений відповідними банерами. Зокрема, Український Дім, де відбудеться ввечері презентація. Весь день вболівальники київського «Динамо» в соціальних мережах обурювалися тим, що «Шахтар» розвісив свої банери навпроти стадіону «Динамо», прямо перед очима Валерія Васильовича Лобановського, пам’ятник якому дивиться, як раз, на Український Дім.

Після презентації, пізно увечері, група активних фанатів київського «Динамо» закидали білої та синьої фарбою банери на Українському Домі, ще кілька банерів по місту були зіпсовані, емблеми «Шахтаря» була зірвані і затоптані ногами ультрас.

Багатьом уболівальникам київського «Динамо» здалося, що «Шахтар» демонстративно і агресивно поводиться в Києві, з самого початку свого повноцінного переїзду. Зокрема, в минулому сезоні у киян були питання до «гірникам» з приводу того, що донеччани яскраво прикрасили своїми символами НСК «Олімпійський», де тепер грають свої матчі разом з «Динамо».

Скажу відверто, але в поведінці «Шахтаря» я не побачив нічого нового. Так яскраво «Шахтар» поводився і в рідному Донецьку. І, здається, що в тій ситуації, в яку потрапили «гірники» після війни, їм дійсно потрібно проявляти активність навіть більше, ніж раніше. «Шахтар» сучасна та динамічна система, менеджерський ядро якої сформувалося, в порівнянні з «Динамо», значно пізніше, тільки в середині 2000-х. «Помаранчево-чорні» поводяться голосно і яскраво, відповідно до часу. Невже, на думку київських уболівальників, «Шахтар» повинен був приїхати до Києва і зупинити всі процеси по просуванню власного імені, тільки з поваги до «Динамо»? .. Очікування – яким, боюся втілитися в реальність не вийде.

Підозрюю, що цей сезон може стати одним з найяскравіших і гарячих в стосунках між «Динамо» і «Шахтарем». Надто вже умови напружена. І боротьба за Київ розгорнеться не жартівлива. Адже донеччанам діватися нікуди, їм потрібні свої вболівальники, і дістати їх можна тільки в місті свого ворога. Тим більше, що велика частина переселенців з Донецька і Луганська перебралася саме в Київ і область – більше 200 тисяч чоловік.

Великі клуби зобов’язані будувати стратегії і моделювати майбутнє. Немає ніяких передумов до того, що «Шахтар» повернеться в Донецьк. Значить, стратегія «гірників» спрямована на Київ. Тут виникло ядро з переселенців з Донбасу. Фінансова криза, пов’язаний з пандемією, запустив в Київ чергову хвилю трудової міграції з інших областей. Також останнім часом фіксується переміщення в столицю білорусів, яким міжнародні санкції по відношенню до їх країні стали серйозною перешкодою для ведення бізнесу. Все більше на вулицях Києва я зустрічаю індійців і людей з Близького Сходу. Саме «свої» і «новенькі» повинні стати однією з головних цілей «Шахтаря» в Києві. Тому банерів буде багато … Тим більше, що останні дослідження говорять про виняткову успішності зовнішньої реклами у молодого покоління. Зокрема, кіберспортивного команда Navi і букмекерські контори рясно розфарбовують Київ своїми символами. “Динамо” відповідає слабо, до речі.

Боротьбу за Київ донецькому клубу може полегшити пандемія і закриті трибуни. Вже зараз уряд готується до нової хвилі коронавируса восени, значить, трибуни, як і раніше будуть порожні якусь частину сезону. За оцінками вчених, коронавірус не залишить нас до 2023 року, як мінімум. Тобто, на даному етапі у «Шахтаря» з’являється можливість поборотися за Київ спочатку «в цифрі». І там вже є успіхи, донецький клуб активніше «Динамо» розвиває соціальні мережі, створив свій телеканал. Поки «Динамо» по статистиці не поступається гірникам (виграє на YouTube, але програє в Instagram), але біда в тому, що спочатку, київський клуб значно був популярнішим донецького, і якщо дивитися на довгу … Те активні дії донеччан через час приведуть до неминучих наслідків.

Безумовним зброєю донецького клубу в боротьбі за Київ, є футбольні школи і академія «Шахтаря». Київські діти починають надходити на навчання в «Шахтар», що формує зв’язок жителів Києва і області з «гірниками» на більш тісному рівні. Сім’ї, родичі і друзі столичних учнів «Шахтаря» починають хворіти за донеччан через «свого». Ще один інструмент, це те, що донецький клуб активно допомагає київському “Арсеналу”, хоча це всіляко заперечується, але, за фактом, важко не помітити, як “каноніри” діють в медійному і клубному просторі за шаблонами “Шахтаря”.

«Динамо» буде дуже складно поруч з таким опонентом в одному місті, «гірники» вміють бути модними – це те, що важливо в боротьбі за сучасного вболівальника. «Динамо» – це більше про традиції та історію. «Динамо» звикло бути єдиним клубом столиці – і це головна традиція. Зараз ситуація кардинально і стрімко змінюється. Прийшов час вуличних боїв з клубом, який на початку цього століття вже кинув виклик на футбольному полі киянам, і за цей час перемагає: з 2002 року у Донецька 13 чемпіонських титулів проти 7 столичних. Сильно може допомогти київському клубу проект Луческу, який румун задумав і перший етап його реалізації в минулому сезоні – пройшов успішно. Зв’язок міста з клубом стає завжди сильніше, якщо в команді грає багато вихованців академії, або просто місцеві футболісти. Якщо Луческу вдасться втілити свою ідею в життя.        

Один Київ на двох
Догори